søndag den 17. oktober 2010

Convoy...

idag er det søndag. dagen inden jeg rejser fra det mørke vestjylland, og videre over til den store by.
jeg har været hos min far de sidste par dage, og idag brugte vi eftermiddagen på at se film.
det blev til "Convoy"
en gammel film fra 1978, med fantastiske lydeffekter, stunts og ikke mindst skuespillere.
jeg så desværre ikke noget af den første halvdel af filmen, men fandt dog hurtigt ud af hvad den handlede om.
filmen følger en lastbilchauffør, kaldet Rubberduck (Kris Kristofferson) og en række flere lastbilchauffører som gør oprør mod politiet og for lave fartgrænser.
Rubberduck får selskab med fotografen Melissa (Ali McGraw) som dog først er imod ideen om et lille oprør, men hun bliver dog hurtigt blødt op af Rubberduck og situationen, som de er havnet i. som filmen tager tilløb kommer der flere og flere lastbiler til (omkring 100-150), samt en flok freakedup langhårede troende, der har deres lille kirke på hjul (disse bipersoner gør især filmen værd at se). denne karavane lader sig ikke stoppe af et par politibetjente der er godt hale i skrallen, eller en magtsyg guvenør.
selvom man følger en masse "biljagter", stunts og slåskampe, fornemmer man også et fællesskab og et mål der skal nås. dog er den lidt langtrukken i længden, og man tænker et par gange, at "den scene kunne godt have været slutningen"
den ender dog lidt som man havde forventet, men mere kan man næsten heller ikke forvente af en film der er 30 år gammel.
alt i alt er jeg godt og grundigt forelsket i denne film, og den ryger fluks på ønskelisten til jul.





















men nu er det som sagt efterårsferie, bonaparte koncerten er rykket til søndag kl. 01.00 ( hvilket nok ender med en "sygedag" mandag, men det gør vel heller ikke noget når man kun har 0,33% i fravær)
jeg glæder mig som en lille gris juleaften...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar